Os xogos de palabras na prensa gratuíta en galego: De Luns a Venres
Autor/a
Cajaraville Araújo, Héctor
Este estudo parte da premisa de que os xogos de palabras son un
recurso habitual nos titulares xornalísticos á hora de cativar a
atención dos lectores de prensa gratuíta, que se caracterizan de
maneira xeral por seren persoas con escaso hábito de lectura e cun
tempo moi limitado para o consumo de información. O noso obxectivo
vai consistir en analizar os elementos que empregan os emisores (é
dicir, os xornalistas) para a elaboración de titulares dotados deste
recurso creativo, e de establecer unha clasificación segundo a
motivación que se agocha detrás de cada un deles.Así mesmo,
trataremos de identificar os procesos que fan que as mensaxes
creativas enviadas polos autores teñan nos destinatarios (os
lectores) a resposta agardada, logrando así que os xogos de palabras
cumpran o seu obxectivo e prendan nos receptores o interese por seguir
lendo o resto da información. Que mecanismos se poñen en marcha
neste fenómeno comunicativo? Que importancia ten o coñecemento
compartido entre emisores e receptores na comprensión exitosa dun
titular creativo? Que relevancia teñen o contexto, o significante, os
elementos paratextuais ou o propio sentido dos termos? A estas e
outras cuestións trataremos de ir dando resposta nas páxinas deste
estudo.